Директорите на училищата ще предложат на образователното министерство сами да решават кои класове от ръководеното от тях учебно заведение да връщат в класните стаи. За да няма все пак струване на голям брой ученици, те ще се съобразяват с максимален процент присъствие– 30 или 40% освен начален етап. Това става ясно от позицията на съюза на директорите (СРСНПБ), която ще бъде представена пред Отрасловия съвет към МОН.
„Различните училища позволяват различен подход за връщане на класове за две/три седмици, при спазване на дистанция и редуване на класовете. Добре е да се разреши автономия за решаване кои класове и какво редуване да бъде приложено, съобразно спецификата на училището“, пишат в позицията си директорите. Председателят на съюза Диян Стаматов подчерта, че те само предлагат, но крайното решение зависи от медицинските специалисти.
В позицията на съюза са посочени и конкретни класове, които да се върнат в класните стаи от 4-и февруари. Заедно с малчуганите от 1-и до 4-и клас в началните училища предлагат да се върнат и 5-и и 7-и клас. В големите школа пък предлагат присъственото обучение да се възстанови първо за завършващите етап -7 -и и 12-и клас. За професионалните гимназии директорите смятат, че първи трябва да се върнат зрелостниците, а останалите ученици да карат на място само своите практиките. От съюза отбелязват, че за обединените и средищните училища трябва да се подходи изключително внимателно заради смесването на учениците от различни селища. За школата, в които се обучават възпитаници от уязвимите групи пък смятат, че подходът при присъствено обучение трябва да се според сградата. Директорите предлагат още всички класове да започнат втория срок присъствено, ако в дадено училище има малък брой ученици. В позицията си до МОН те споделят още, че школата, които са на едносменен режим могат за кратко време да преминат на две смени и това да позволи присъствено обучение за повече класове и спазване на отдалеченост.
В позицията си директорите подчертават, че родителите трябва да бъдат конкретно и ясно информирани.